>

Positiva Alma!

Det händer egentligen något roligt i skolan varje dag.

måndagar är det fotolektionen med Mr. Holm. Det är kul,
han är jättejätteduktig. Och han berättar en massa onödiga roliga saker hela tiden.
Typ hur man ska göra för att lyckas få en bra bild av Amerikas president. Han
har fotat alla presidenter USA har haft sedan... 60talet någon gång.

tisdagar händer en pianolektion, en tyskalektion och en UShistoria-lektion.
OCH JA, jag är seriös.
Jag, som alltid har avskytt historialektionerna i skolan,
jag, som har velat slippa läsa språk i skolan enda sedan engelskalektionerna i 
fyran..ännu värre med franskan några år senare.
Jag älskar Amerikansk historia-lektionerna, och tyskalektionerna.
Kanske beror det på att mina lärare är awesome. Kanske 
för att de andra eleverna i de klasserna är trevligare och gulligare än de i engelskaklassen. 
Dom hjälper mig när jag inte fattar, hämtar mina böcker åt mig utan att
jag ens har bett dem och p r a t a r m e d m i g, och svarar när jag frågar dom saker. 
Önskar att alla klasser var som dem.

onsdagar händer detta: JAG SLIPPER MATTELEKTIONEN OCH FÅR 
GÅ PÅ KINAMATSBUFFÉ ISTÄLLET. Inte överdrivet gott dock. Och jag 
måste närvara på hela Rotarymötet, som är jättetråkigt. Men, jag slipper
att sitta i ett trångt varmt syrefattigt klassrum med 30 andra elever
och mäta hur långt det är från punkt A till punkt B med linjal (4cm).

torsdagar har jag samma schema som på tisdagar, alltså är
lektionerna superduper då med.
(Tyvärr suger NM-historian som 1000an. Men det är bara att stå ut.) 

fredagar har jag alla ämnen, men varje lektion varar bara 45 minuter! 
PLUS ATT DET ÄR HELG EFTER SKOLAN. Men jag tyckte att det var så självklart
så jag tänkte inte nämna det. Men nu gör jag det ändå. Ju. 

HEHEHHEHEHHEonsdagimorgonmattemattematte. Eller inte.
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: