>

midnatt råder, tyst det är i husen

..upptäckte precis att klockan är ett, ojdå.
Jag har suttit och ritat av Lady Gaga åt en kompis
och läst Världens Historia's julkalender.
(Oj shiiit jag har glömt att kolla på SVTs
kalender sedan den sjätte,  tusan!)
Allt låter jättemysigt va? Vi har tillochmed snö
ute och hemmagjort julgodis i frysen. Dessvärre
har jag ingen julkänsla, alls. Men det ska vi väl
kunna fixa imorgon, har satt ihop en liten jullåtlista
på spotify med diverse gosskörer och sånt...

HAHA och just det, är det bara jag som har
dålig natthumor eller är denna rubriken liiite
rolig: "Tre slags bruna dvärgar"? Läste om bruna
dvärgar på illvet.se och satt och småfnissade för
mig själv. Artikeln handlade förresten om stjärnor.
Dom kallaste stjärnorna kallas bruna dvärgar
och man har nyligen hittat en som är bara 25grader
varmt. Visste ni det? Och visste ni att den "första"
jultomten var klädd i blått, precis som Fader Frost
i Ryssland (det är Ryssland va?). Okej, jag ska
sluta nörda mig nu. Men detta får väl bli min
julklapp till er, lite onödig fakta. Hoppas att allt
är bra därhemma och att ni har en fin jul.
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: