>

nej det är ingen vanlig dag, för det är marandas födelsedag!

Klockan är fem i tolv och jag kom hem för en liten liten stund sedan.
Efter att har haft tre prov idag slutade jag som sagt klockan ett. 
Det är Marandas födelsedag idag (iallafall i fem minuter till)
så efter att ha gett henne en liten present(kakor hihihi)så åkte hon
och jag till Hastings och jag hittade en film jag jättegärna ville köpa.
Heartbeats hette den, nån fransk ganska ny film. Tanten i kassan sa 
att jag kunde få köpa en film till och så skulle jag få en tredje för bara
en dollar, vilket är typ sex-sju kronor.  Och....jag kunde ju inte tacka
nej så jag gick och valde två filmer till, lite snabbt sådär, på 20-30minuter...

Efter en stressad halvtimme(ELLER NÅT) av beslutsångest snodde jag 
åt mig två filmer sådär, bara för att få det gjort liksom. The Tree of Life
och HappyThankYouMorePlease blev det. Jag och Maranda åkte hem till
henne och vi såg den sistnämnda filmen. Och åååååh, så bra den var.
Så himla gullig, vi blev lika kära i den båda två. Filmen blev Marandas
andra födelsedagspresent från mig. Nu måste jag köpa EN TILL (bara
för att jag älskade den!) till mig själv. Igen. Men det gör inget!

Vid sex åkte jag med Maranda, hennes föräldrar och deras kompisar Buddy
och Jordan och åt födelsedagsmiddag på restaurang. Mums! Efter någon
timmes väntan på maten och ytterligare någon timme (eller två) som
gick åt till att äta gooood mat och se på när Maranda öppnade
artonårsfödelsedagspresenter (gud, vilket långt ord!) åkte vi på bio
och såg Sherlock Holmes. Åh. Den var bra, men väldigt lång. Och jag
fattar trögt när jag är trött så jag tittade mest bara på alla fina kläder
och på Noomi Rapace och Robert Downey Jr och Jude Law...aaahhh
så himla snygg-g-g-g-ga. Sedan fick jag skjuts hem och nu sitter jag
här på mitt rum och bloggar fast jag egentligen borde sova.
Bara två prov kvar imorgon, sen har jag också jullov!

Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: