>

packapappaskappsäck

Folk frågar saker hela tiden. En del frågor är lätta och andra är bara jobbiga att tänka ut svar till.

Lätta frågor är typ såna här:
När åker du till USA? Jag åker om 17 dagar, om jag har räknat rätt.
Vart i USA ska du bo? Hos olika värdfamiljer i en stad som heter Roswell, i sydöstra New Mexico.
Hur länge ska du stanna där? I elva månader. Kanske ett år.
Har du börjat packa? Nej. Jag skjuter upp det till kvällen innan, som med allt annat, tror jag.
Svåra frågor är mer såna här:
Kommer du inte få hemlängtan? Det vet jag ju inte. Men jag antar det. Jag tror det.
Vem och vad kommer du sakna mest? Min familj och mina bästa vänner. Och min klass. Och min skola. Och mina grannar som jag umgås med ibland. Och min släkt såklart, kusiner och fastrar och morbröder och sånt. Och landskapet tror jag. Och maten. Och tågen och bussarna. Och mitt rum. Det är fint. Svår fråga, egentligen vet jag ju inte vad jag kommer sakna. Det märker jag väl där.
Är du nervös? Jag vill kunna svara ja, men nej. Jag har inte riktigt fattat att jag ska åka än.

Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: