>

Aaawhhh, fina tyskar!

Kom hem från Albuquerque, Rio Rancho och finaste Judith, för några timmar sedan.
I fredags hämtade Bianca och JP, mina kontaktpersoner från Rotary, mig i skolan.
Behövde alltså bara ha fyra lektioner den dagen (lycka!)

Efter en nästan 4 timmar lång bilresa i en bil med tre säten
kom vi till slut fram till Albuquerque. Bianca och JP hade intervjuer
med utbytesstudenterna som reser från New Mexico till andra delar
av världen, hela helgen. Därför kunde jag lätt som en plätt åka
fram och tillbaka med dem, wihie!

Iallafall, väl framme i Albuquerque chillade vi på hotellet i någon
timme eller så med några Rotarymänniskor som skulle hjälpa till
med intervjuerna, tills Judith's värdmamma hade slutat jobba och
kunde komma och hämta mig. Vi hann med en snabbrunda på
Walmart innan vi åkte till Rio Rancho, som är en mindre stad typ 20
min utanför Albuquerque.

Parkerade bilen utanför huset, öppnar bildörren, tar fem steg
och öppnar ytterdörren och blir attackerad av Judith!
Hon visade mig sitt rum och jag träffade hennes två år yngre
(tre år yngre än mig alltså) värdsyster Joan, sen åkte vi till kyrkan.

Fredagskvällen spenderades alltså, om jag inte redan har
skrivit om detta, med 15 andra underbara ungar som alla är
superroliga, supersnälla och supermusikaliska. Efter att ha ätit pizza
och kollat på film hade vi en grym jam session i kyrkan tills klockan
tre på natten. Alla somnade i "grupprummen" eller vad man ska kalla dem,
utom jag och Judith som, som sagt, somnade på golvet mellan bänkarna
i församlingssalen och Gustaf Norén och Björn Dixgård sjöng godnattvisor för oss
(somnar bättre än bäst till Long Before Rock'n'Roll)..

Klockan halv sju blev vi väckta och det var dags för
frukost (fattiga riddare, mumssss) och sedan snabbstädning
innan Joans mamma hämtade mig, Judith, Joan och Cathering,
Joan's bästis. Jag, Judith och Catherine gick och lade oss
direkt när vi kom hem.. sov till elva. Joan hade Cheerträning, stackars flicka.

Klockan tolv åkte jag och Judith till ett köpcentrum (köpcentra?!).
SHOPPING!
Joan hade sånglektioner så hon och Catherine mötte upp oss lite senare.

ÅÅH UNDERBARA FINA KLÄDAFFÄRER, JAG HAR SAKNAT ER!
Inte världens bästa utbud i Roswell precis. Men det är väl..okej...eller
nä, jag vet inte. Har inte varit och shoppat här precis.

Efter att ha shoppat ensamma i 2h, med Joan och Catherine i typ 30 minuter
(innan de blivit uttråkade och gått för sig själva), kom Elisabeth,
som också är en av Rotarys inbounds i District 5520, dit.
Eli bor i Albuquerque, lyckosten! Vi åt thaimat, sjöng med till all
julmusik som redan spelas i alla butiker typ överallt, yrade rundor
på Forever 21 och hade sjukt kul, i timmar.

En stund senare kom Jeannie, en utbytesstudent från New Mexico,
dock inte Rotarystudent. Hon och Judith går på samma skola i Rio Rancho.

Vi shoppade till sju ungefär, sen åkte jag och Judith
hem till henne och kollade Gossip Girl tills vi somnade.

I morse steg vi upp klockan åtta
(egentligen klockan nio, pga höstdagjämningen OCH JA,
det är sjukt förvirrande att det inte är samma dag som i Sverige)
och åkte till kyrkan vid nio. Efter gudstjänsten sa jag hejdå till
mina nya vänner och sedan skjutsade Judiths värdmamma
(och Judith och Joan) mig till ett ställe där jag mötte Bianca och JP.
En million kramar och sedan var det dags att åka.

Hade en superduperbra helg, verkligen! Men jaa, borta bra, hemma bäst.
Jag saknade min värdfamilj lite. Sova nu, skola imorgon!

Imorgon lägger jag upp bilder från helgen!
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: