>

två bilder innan kameran dog..

Detta är bilder från igår, Halloween.
Första bilden föreställer vampyren Carrie, i bilen på väg in
till villakvarteren där alla "mina" småsyskon gick Trick Or Treat.

Stor skillnad från "halloween" (*blink blink*) hemma, där 
man kanske stöter på en femårig flicka som, utklädd till
prinsessa eller soöke, frågar om godis och sträcker
över ett hemmagjort kort. Här är det...annorlunda.
De flesta av husen i villakvarteren är utspökade, åtminstone ett 
spindelnät som täcker verandaräcket eller två söta pumpor
utanför dörren. Eller femton pumpor, tre spindelnät, en jättespindel,
ett plastskelett och en zombie i trädgården. Och de utklädda barnen finns överallt.
ÖVERALLT.
De äldsta barnen är dessutom ungefär 3 gånger så gamla som de
som går bus eller godis i Sverige.

Min värdmammas kompis hade förberett och köpt ett godislager för 
alla utklädda ungar. Och hennes son satt ute i trädgården från halv sex 
till klockan nio och delade ut godis. Och han hann typ aldrig vila.
Gal1.


Jag klädde inte ut mig.
Men om jag skulle ha gjort det så hade jag
lätt varit 11th Doctor från Doctor Who. Eller Svampbob Fyrkant. 
Eller Patrik.




Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: