>

underbart hysteriskt

Klockan är..mycket. Och jag kom precis hem.
Idag, några timmar efter skolan, åkte jag med hela min värdfamilj till
min värdmammas systers familj och åt (pizza. såklart.).

Min värdmammas föräldrar från Missouri är på besök i Roswell,
så det var nog mest därför vi åt hos Jane, Nancy's syster.
Jag är glad att jag inte är i Missouri, dialekten är
gaaanskaaasåextremtkrångligattförstå. Tycker jag iallafall.

Jaja.

När jag hade ätit körde Nancy mig till Veronica, min jämngamla
värdsyster, som jobbar på Hastings. VÄRLDENS BÄSTA STÄLLE!
Veronica jobbar i caféet, där man kan köpa världens godaste is-chai-latte,
eller vit-choklad-drink. Eller "pumpkin pie ice tea" EH.. Gott faktiskt, tro det eller ej.

Jag gick runt på Hastings och kollade musiken och letade efter pianoböcker.
(Hastings är en köp/hyrfilm+musik+bok+spel+bandtröjs-butikskedja
som har jättejättestora butiker i hela landet, tror jag.) Köpte en tidning
som jag bläddrade i medans jag njöt av världens godaste isthé med chokladsmak,
eller vad det nu var. Klockan 20.20 var Veronica färdig och vi åkte för att kolla om fotbollen
(amerikansk..inte riktig. Men amerikansk fotboll är mycket coolare än vanlig hehe)
fortfarande höll på. Vi kom när det var 10 min kvar, så vi behövde inte betala inträde!

Vi hängde lite med Bandet (orkestern) och pratade lite med folk
från skolan som stötte på här och där..typ.
När allt var slut åkte jag och Veronica till skolan och vämtade på bandet.
Vanligtvis åker de buss från matchen tillbaka till skolan..men deras
buss kom aldrig och hämtade dem så de fick gå. Eller, de sprang.
Hela vägen. Och de sjöng Lady GaGa och kånkade på pukor och allt möjligt.
Jag blev impad.

Vår skola vann förresten fotbollen. Med 52 - 0.  GO ROCKETS!

På skolan träffade jag folk från bandet som jag inte kunnat prata
med under matchen, eftersom de har sina platser längst bort på läktaren
och är egentligen inte tillåtna att prata med de andra åskådarna.
Jag hjälpte  till att plocka undan xylofoner och trumpeter och sortera
kavajer och hattar och skor och allt möjligt.

De flesta av de roligaste personerna på skolan är med i Bandet. Jag gillar Bandet.

Om jag hade fått lov att köra bil här hade jag lätt gått med.
Men just nu är det lite svårt att ta mig till alla spelningar och repetitioner och så vidare..
Lite krångligt att be min värdfamilj att skjutsa mig till skolan halv sju varje dag,
när de inte behöver vara på jobbet och i skolan förrän åtta.

IALLAFALL.
Vid tio ungefär åkte jag Veronica, hennes bästis Alex(som jag ALLTID
blir förväxlad med, berättar mer nån annan gång...), Chance, Adam och Marky till IHOP!
Vi hade det hur kul som helst i flera timmar. Efter att Marky skjutsat Adam hem åkte
vi fem som var kvar till en lekpark. Efter lekparken åkte vi till Walmart där vi lekte
kurragömma (förlåt mamma) i nån timme. Sen körde vi Marky till IHOP så han
kunde köra hem i sin bil, och skjutsade vi hem Alex och Chance.

Och ja, nu ligger jag i min säng med det varmvarma datorbatteriet på magen.
Eftersom klockan är typ halv fyra så ska jag nog sova.
Imorgon ska jag städa och skypa.
Ni får bilder senare. Puss och kram skumbanan.
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: marleen

vad roligt du verkar haaa! :D Är så avis!

2011-09-03 @ 21:12:51
URL: http://marleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: