>

nästan

Kom till skolan och sprang nästan hela vägen till klassrummet,
klockan ringde precis när jag nuddade vid dörrhandtaget och
skulle öppna dörren, så jag var tvungen att spendera en och en
halv timme i kvarsittningsrummet istället för att ha engelskalektion.

Hade kemiprov och upptäckte att jag pluggat fokuserat
på fel del av kapitlet när jag pluggade inför provet.

Var bara nåt nummer ifrån att vinna 300 dollar i lottot på Rotarymötet.

Två kompisar frågade om jag ville följa med till Bottomless Lakes
(jag vill verkligen åka och har aldrig varit fär innan) precis efter
att jag lovat en annan att jag skulle fika med honom.

Var nära på att börja gråta i skolan inför
studievägledaren för att min engelsklärare hatar mig.

Var tre dollar ifrån att ha råd med en jättefin plansch från Hastings.
(men finaste Kevin köpte den åt mig som en present senare)

Blev  erbjuden skjuts efter att ha varit på Hastings
men insisterat på att gå istället, och sedan upptäckt
att det var 35 grader varmt ute, ingen vind + steksol.

Fick reda på att Johnny Depp var på stället jag alltid
äter lunch på varje onsdag och signerade..saker,
ungefär en kvart efter att han åkt därifrån, för att
Kevin hade sin mobil på vibration.

Ja, idag har allting varit nästan bra. Nästan.
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: