>

fetonsdagen

OKEJ, Rotaryklubben här har ett möte varje onsdag,
lunchmöten på en kinarestaurang som har en stooor buffé.
Alltså, det finns så mycket gott (tjockisvarning, ja) så det är svårt att inte äta för mycket.
Bufféerna här är G A N S K A M Y C K E T S T Ö R R E än hemma.
Wokhouse's buffé är typ lika stor som efterrättsborden på Kwan Den,
restaurangen där vi tydligen ska proppa oss mätta varje onsdag.
.
Jag har bestämt att onsdagen ska bli min onyttiga(-ste) dag. Inte för att jag ska äta
extra mycket då, bara för att det är onsdag lixom. Men om det är fredag och jag är
jättejättesugen på en cola så ska jag dricka vatten istället och vänta med colan tills nästa onsdag.
.
SMART VA? jag vet redan nu att det inte kommer funka, eftersom all mat är mer eller mindre onyttig,
så jag har inget val om jag blir hungrig.
(verkligen ALL mat, jag visste att saker i USA är mindre nyttiga än det jag är van vid att äta,
men hade inte kunnat föreställa mig att det skulle vara såhär extremt)
.
Jag har blivit förvarnad för att jag säkert kommer gå upp ganska mycket i vikt,
så jag ska försöka hitta nånstans att träna någon gång i veckan på. Blev inbjuden till en löparklubb idag,
men NEJ det är inte riktigt min grej att springa flera kilometer i en grupp på 20pers (typ som dom i Juno),
på tid, i 40gradig solstekt öken varje vardag för att tävla på helgerna.
Dessutom glömde jag mina löparskor hemma. (sorgligt men sant, Maja)
Postad i: tanke om nutid Kommentarer (2)

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha det va säkert med flit!;) då får vi börja springa 4 ggr i veckan nästa år för jag har inte större lust att springa utan dig!! Kramis!

2011-08-11 @ 09:13:18
Postat av: alma

Faktiskt inte! Visst, jag kommer nog behöva det när jag är tillbaka, så JAA lätt! kram på dig!

2011-08-12 @ 07:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: