>

haj skewl

fuck you viktor! jag skulle gärna varit ledig ett tag till..
hahah nja. på matten så hörde någon när jag förklarade för läraren att jag är från sverige och typ hela klassen började viska, duvet värsta film..grejen..som i en sån scen när rykten sprids snabbt i ett klassrum liksom. helt plötsligt satt alla och stirrade på mig och läraren bara: Jaha, så du är svensk. Intressant. Sen följde alla efter mig när jag skulle till nästa lektion. Det kändes sjukt
Idag åkte jag till skolan vid halv åtta med min jämgamla
värdsyster, Veronica. Igårkväll bestämde jag mig för att
jag skulle ha min helt nya blus och mina enda par jeans
idag i skolan. Det kändes bra att ha det bestämt innan.
Så kunde jag ju sova nästan tio minuter längre imorse
istället
för att stå och vela i garderoben. Men imorse när
jag skulle dra på mig jeansen upptäckte jag att jylfen var helt trasig.

"JAJA, jag får väl leta upp någon kjol att ha till min nya fina blur istället." tänkte jag.

Men tydligen ligger jag väl i skuld på karmakontot eller något,
så blusen hade NATURLIGTVIS ett hål i sidan (Åhh, sånt gör mig såå glad!)

Istället: BeatlesT-shirt och jeanskjol, jippie!

Skolan började 07.55 och redan när vi kom dit var alla korridorer
igenproppade av nya och
gamla elever som precis fått sina nya
scheman och inte visste vart de skulle ta vägen.

Min första lektion var engelska. Det var en hemsk lektion...
Jag förstod inte mycket alls, vi skulle läsa en text och sedan
svara på frågor om det vi nyss läst. Till och med de andra
eleverna i klassen tyckte det var svårt,
och engelska
är deras modersmål.. Lektionen varade i 90minuter.

När lektionen var slut pratade jag i någon minut med läraren,
sen kom Veronica inrusande och hjälpte mig att hitta till nästa klassrum.

Foto. Vi fick beundra min lärare Mr. Holms bilder. I 1,5h.
Men det var fina bilder, han är riktigt riktigt duktig fotograf.
Jag tror att fotoklasserna kommer bli roliga, det är dom och
pianolektionerna jag ser fram
emot mest.

Veronica kom återigen och hämtade mig efter att lektionen slutat.
LUNCH!
Lunch i skolan kostar två dollar och det jag åt idag var sallad.
(salladsblad med äpplen, ost och hallondressing..) Och sån där chokladmjölk
i ett litet litet mjölkpaket, ni vet. Det var iallafall mindre äckligt.

Efter lunchen hade jag en och en halv timmes lååång matte.
Geometri. Jag trodde att matten skulle vara ganska enkel
ändå. Siffror liksom, hur svårt
kan det vara. Men man räknar
ju inte ens på samma sätt här. Man har nåt annat
konstigt
system istället för paranteser, för att markera i vilken följd
man ska räkna ut saker och ting.
Man har inte likadana knappar
på miniräknaren. ABC och sånt istället för /. AAAAAAAAAAAAHHHHHh.

Sista lektionen var kemi. Det var...eh.

Även om alla är klara med sina uppgifter och läraren inte har
något mer att säga så måste alla sitta kvar tills att klockan ringer.
Efter att kemiläraren Mr. Collins hade gått igenom allt viktigt han hade
att säga var vi tvungna att sitta kvar och småprata SLASH lyssna
på hans torra kemiskämt i 40minuter, tills klockan ringde.

Jag hade ju ingen att prata med, så jag valde att lyssna på läraren
och försöka se road ut. Men jag fattade inte ens alla skämten.
Kan inte alla grundämnen plus deras egenskaper, på engelska liksom.


Min handstil är som finast när jag utövar den i Paint.

Men ja, som ni (kanske inte) ser så har vi som mest 10minuters rast
mellan två lektioner.
Då är det meningen att man ska gå på toaletten
och så, för man har bara tillåtelse att gå på toa 3ggr/termin.
Problemet är bara att ALLA på hela skolan har samma schema,
bara olika ämnen som hör ihop med de olika perioderna,
och ALLA ska gå på toa samtidigt.

Lunchen är 30min lång. Detta var nog den längsta skoldagen i mitt liv. Nu är jag så trött.
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (1)

Kommentarer
Postat av: mamma

Kan du inte lägga in fler bilder din mamma är nyfiken på hur det ser ut både inne och ute. Snälla, puss puss

2011-08-21 @ 22:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: