>

igår då?

Igår kväll var vi på ett ställe i Ruidoso, 1,5h härifrån, som heter "Flying J".
Vi åkte dit hela familjen+en tvåårig söt liten JJ, som vi barnvakt:ade.

På Flying J såg vi först ett kort skådespel, några "cowboys", lite pangpang och sheriffande och så.
Efter det gick Jag och Veronica och kollade i souvenirshoppen,
jag köpte en jättesöt liten drömask med en kokopelli (nån liten söt figur som
spelar flöjt och som har med mytologi och indianer att göra, eller något sånt) på.

Jag ska skriva ner en dröm jag har på ett litet papper, och lägga pappret 
i asken. Varje kväll ska jag läsa lappen och tänka på vad jag har skrivit, innan jag somnar. 
Jag ska ha min fina ask bredvid sängen när jag somnar och
till slut kommer jag drömma om min dröm! I sömnen lixom! Hehe. 

Det stod i broschyren hur man ska göra. Jag tror faktiskt att det funkar, för
jag läste i en bok för några år sedan att om man tänker på samma 
sak, länge varje kväll så drömmer man till slut om det man har tänk på varje kväll.

___________________________________________

När vi skulle äta blev vi tilldelade ett bord (C8, hehe) inne i...matbyggnaden.
300-400 personer skulle äta i samma "rum", en loge möblerad
med en massa långbord och bänkar. Mysigt! Vi åt bönor och kyckling och
det var hur gott som helst! Efter maten ropade någon på scenen upp mitt namn 
och jag fick ställa mig upp så att alla kunde se...Den Svenska Utbytesstudenten...

Pinsamt.

Dom som jobbar på Flying J har ett country-western-aktigt band, och dom spelade 
på scenen när vi åt. Jag gillar verkligen inte sån musik, men det var mysigt iallafall.
Jag tror aldrig att jag har hört någon spela banjo (förutom på film) förut. 

Påvägen hem stannade vi vid en Shell-mack. Det kändes bra. 

Utsikt på vägen till Ruidoso, så himla vacker!


Skådespel.


Musik framme på scenen.
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: