>

blandat

Ni kan säga "Tänk att det är julafton imorgon!",
men det kan inte jag. 
För det är fortfarande torsdag här. 
Och jag har ingen julkänsla precis.

Jag har precis sett Submarine, en fin film. 
Nu ska jag lyssna på Nina Simone 
och Mando Diao och the Cure och såntdär
och sova och drömma fint.
Häromnatten drömde jag att jag gick på 
bio. Och typ alla jag känner var där.
Eller, alla jag känner från Sverige. 
Men alla pratade engelska. Tror jag. 
Och jag minns att jag nästan dog för att
killarna från min klass på grundskolan 
knöt en scarf runt min hals lite för hårt. 
Mycket. 

Jag saknar min pappa extra mycket idag, 
av någon anledning. 

Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: