>

sammanfattning!

Förlåt, förlåt. Jag vet att jag har varit dålig på att blogga de senaste
dagarna.  Min kamera sover  just  nu och  jag  ska se om jag  hittar
sladden  som  tenderar  att försvinna med jämna mellanrum,  så att
jag  kan  visa lite bilder  på hur min helg  har varit.  Här kommer en
sammanfattning,  så får ni se bilderna lite senare istället. Jag vet att
jag är bra på att skjuta upp saker, min specialitet.  Speciellt när det
handlar om skolgrejer..

lördag: Packade det sista innan Jodi och Merritt kom och hämtade
mig. De hade kört från Boulder dagen innan  och  varit tvugna  att
övernatta i Las Vegas (i NM)  innan  de  kunde  fortsätta  köra mot
Roswell.Vi kom fram till Santa Fe vid halv typ sju på lördagskvällen.
Vi checkade in på hotellet och gick runt lite i butiker och så i staden,
och så hade vi god mexikansk middag på en restaurang!

söndag: Burrito made by MOI i  hotellets  frukostbufférum,  och  en
kopp inte-särskilt-gott-kaffe till frukost. Efter att ha dushat och sådär
så gick vi ut på  stan  igen.  Santa Fe är verkligen den finaste staden
jag har varit i sedan  jag  kom  hit.  "Liten" och mysig med en massa
designbutiker, mexikanska restauranger, fina fikaställen, klädaffärer,
konstgallerier etc  etc  etc iallevighet.  Och personligen tycker jag att
det verkar som att folk i Santa Fe är mycket coolare än dom jag sett
..i Roswell. (No offence, Roswellmänniskor, jag älskar er fortfarande!)
Eller ja, jag baserar detta på antalet människor jag har sett med fina
tatueringar,   snygga kläder och coolt hår,  i  Roswell resp.  Santa Fe.
Iallafall, vi gick i butiker, åt god mat och besökte olika konstgallerier,
och så besökte jag och Jodi den äldsta kyrkan i USA,  och såg också
landets äldsta  hus.  (1610 tror jag, och 1646 om jag minns det rätt)
Vi  besökte också ett konstmuseum,  med en del fina målningar.  På
kvällen  åt  vi kvällsmat på en fin restaurang i ett gammalt fint hotell.

måndag: Packade  ihop  det sista  och lämnade hotellet efter en lika
god frukost som dagen innan.  Åkte bil i timmar och timmar och kom
fram till Boulder vid 5-6-7 på kvällen, minns inte riktigt. Hann med ett
snabbesök i Taos,  en mindre stad  i  New Mexico som är,  precis som
Santa Fe, ganska olik de andra städerna där. Båda städerna har många
kaféer  och  butiker  och  andra  ställen  som  satsar  på  recycling och
ekologiska produkter och sådär. OCH SÅNT GILLAR VI JU!

tisdag: Imorse kom Adam hit.  Han var en av utbytisarna som hamnade
i Kristianstads-distriktet förra året.  Vi  drack  kaffe  och  åt  muffins  och
pratade om Sverige och USA  och  allt möjligt. När han hade åkt, vid elva
ungefär, så åkte vi till IKEA i Denver!  WIHOOO.  Demarrees kompis Nina
och  Merritts  kompis  Michael  följde  också  med.  Lite synd att IKEA inte
säljer  något  som  inte  är  deras  egna  produkt  längre,  jag  hade  sett
framemot Ahlgrens Bilar och Daim........ Jaja.  Köttbullar och brunsås och
lingonsylt var iallafall gotteligott.  Lite senare på kvällen åkte jag och Jodi
till en jättestor mataffär med mest  ekologisk  mat.  Mat från världens alla
kanter. Jag åt sushiiiii, har saknat fisk alldeles för länge! Och jaa. Nu sitter
jag här i Demarrees  säng  i Boulder och  bloggar,  bara  för att jag får så
dåligt samvete när jag inte gör skriver nåt. Nu ska jag sova. Godnatt på er!
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: