>

Fakta om Navelsvin


Ibland har man inte lust att åka hem och göra läxor efter skolan, 
för allt känns redan så tråkigt. Man vill bara undvika allt vad gäller 
räkna, skriva, läsa...skola... 

Inte för att jag hade en dålig dag eller något (trots att jag var tvungen
att stiga upp en hel timme tidigare för att vara "huvudnumret" på
Roswells andra Rotaryklubbs möte..). Min dag var faktiskt ovanligt bra idag,
jag hade flyt och "råkade" svara rätt på alla frågor under lektionerna 
och sådär. Idag var en sån dag då det känns som att man har extra
många kompisar, ni vet, en sån dag då alla hälsar på en och är glada och
söta och säger att man har fint hår och snygga kläder och sådär.

Iallafall, efter skolan var jag, trots mitt topphumör, inte alls sugen på 
att åka hem och läsa The Scarlet Letter (Den Eldröda Bokstaven, av
Nathaniel Hawthorne.. en roman från 1800-talet om en tjej som är otrogen och tvingas
sy fast ett rött "A" på sina kläder som straff, låter det bekant? Sjukt seg bok.).
Det var inte Veronica heller. Så vi åkte till Hastings och köpte FROZEN WHITE CHOCOLATE
(bästa drycken någonsin, jag lovar) (bästa KALLA drycken någonsin)
och sen åkte vi och fick våra naglar fixade. HEHE. Jag känner mig fin nu. 
Eller finare iallafall. Jag kan aldrig låta mina naglar växa i vanliga fall. Bryter dom bara.

I svenska kronor kostade det ungefär 150 kronor. Jag har aldrig fått/gjort/whateverrrr
manikyr hemma i Sverige så jag har inte riktigt koll, men jag antar att 
det är ganska billigt. Som allt annat här om man jämför.
Körkort kostar omkring $25, iallafall i NM. Det är ungefär exakt 166.680001 SEK.

Och nej, jag håller mig inte alltid till ämnet.
Jag vet inte ens vad ämnet var i detta inlägget. 
Vi kan säga att det handlar om navelsvin. 
*ändrar rubrik från "bra tisdag" till "fakta om navelsvin"*
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: