>

fes(t)

Hehe, vitshumör.
Jag kom nästan precis hem från en välkomsfest för
Rotarydistriktet 5520's "district governor" som är i Roswell just nu.
* Jag visste att det skulle vara en 'hemma hos'-fest,
men när jag steg in i..lokalen trodde jag faktiskt att jag hade fått
fel info från min kontaktperson. Jag trodde jag hade kommit till någon slags 
festlokal eller ett hotell eller jag vet inte vad.

Rika människor här tenderar att ha en väldigt flashig 
show off-stil i sina hem. Känns väldigt amerikanskt.
Jag har varit i flera såna hus, men jag tror inte att jag någonsin
skulle kunna vänja mig vid att ha en TV i varje rum som har lika stor area som hela mitt rum hemma.
(Och mitt rum är faktiskt större än Harry Potters skrymsle under trappan.)
Eller jo, kanske, men isåfall i mer Europeisk stil, om man nu kan godta
europeisk som en synonym till stilren..eller iallafall mindre vräkig. 

Jag ville inte gå vilse, så jag höll mig till själva festdelen av huset. Alltså 
den stora hallen som var specialbyggd för sådana här tillställningar.
Två stora biljardbord, airhockey, jacuzzi, en stoooor bar, den största soffa jag någonsin sett...
blinkande lampor och en  m a s s a  såna där "jackpotmaskiner", vad 
kallas de nu igen? Enarmade banditer? 

HALLEDAA, DESSA AMERIKANER. (jag älskar dom ändå)

Jag fick iallafall god mat, salsa och nachos osvosvosv. Alltid mexikanskt på fest här, mums.

Nu ska jag sova, puss och kram!
Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: