>

homecoming

Homecoming veckan är nu över.
Så okej, hela veckan har varit Spirit Week, folk har klätt ut sig.

I fredags var hela skolan "uppiffad" med spindelnät, dödskallar
och hotfulla texter riktade åt Portales, kvällens motståndarlag.
Vi hade Prep Assembly, typ pepp inför kvällen, roligt! 
De nominerade Homecoming Dance-prinsessorna och prinsarna 
fick sina tiaror och..vad nu prinsarna får. 

Homecoming matchen var fredag kväll.
Jag åkte dit med min halva min värdfamilj,
Jeff, Jon, Jill och Shay och Shay's vän Shayanne,
men hittade nya kompisar hela tiden. 
(Och ja, folk vandrar runt som yra höns under fotbollsmatcher,
that's how it goes, antar jag.)

För det mesta hängde jag med bandet..  
Och så barnvakt-ade jag lilla söta Madelene!
Efter matchen åkte jag till Goddard där jag träffade
Chance..som inte hade fått spela den dagen. 
(VI VANN FÖRRESTEN, som vanligt. STORT, som vanligt. Typ 55-20 eller något.)

När bandet anlände i sina gula bussar på skolparkeringen, hjälpte
vi dom att plocka undan och städa lite i bandlokalen, sen 
åkte jag med Alex till Hastings, där vi träffade stackars
Veronica som var tvungen att jobba till 23.00. Vi bestämde att vi skulle ta oss till 
Whataburger, och att hon skulle komma dit när hon var klar. 

Marky, Hannah, Chance och Adam åkte också till Whataburger, så när Veronica
hade kommit dit och alla hade ätit så åkte vi (som vanligt, he he)
till en lekplats. Hihihhiihhihihihihihi.
Det blev sent. Sen var jag plötsligt hemma och sov.
Veronica sov över hos Alex. 

Lördag kväll åkte vi till ett ställe med sämst service, och åt.
Jag, Veronica, Alex, Bekah och Chance. 
Chance åkte hem efteråt och resten av oss tryckte in oss i 
Veronicas lilla bil, sen åkte vi till Goddard. 

Jag kände mig hemsk och jätteful, så jag ville mest hem. 
Kevin och alla hans roliga kompisar sa att jag såg svensk och söt ut
och att jag inte skulle vara deppad, och att jag snart kunde gå hem igen,
om jag ville. Det ville jag. 

Jag hittade Maranda, vi hade bestämt att vi skulle hitta på något efter
T h e D a n c e. Suck. Dance låter hemskt, gör det inte?
Iallafall. Jag och Marande åkte med hennes kompis Mik och hennes kompis ELLER kille Perry
till någon..fest. Det var gigantiskt. 
Mik hade kläder i sin bil, så vi bytte om innan vi gick dit. Hehe, det gäller att smälta in här.
Så ja, vi befann oss tydligen hemma hos The Homecoming Princess,
en bortskämd cheerleader med rika föräldrar och ett jättestort hus.
Varken jag eller Maranda känner henne. Och jag tror inte att Mik och Perry gör det heller.
MENMEN, det var väl ganska kul sådär helt okej.
Vi stod och tittade ganska länge på folk som dansade (eller något..) i
garaget, som för tillfället fungerade som festlokal. Ljus, DJs, rökmaskiner och allt
möjligt, sanna mina ord. (Snook sjunger "sanna mina ord" i en låt,
vilket gör det mer okej för mig att använda. Mer hippt liksom, Matilda, hehehe. ) 

"Prinsessan"s föräldrar ställde fram en massamassa mat och allt 
kändes bara så himla amerikanskt. Det kändes som en amerikansk film.
Som Mean Girls. Ni vet med mamman som försöker vara cool. På pricken!

Vi stannade i någon timme eller så, sen körde Marandas mamma hem mig. 
JAG ÄR SÅ GLAD ATT HELGEN ÄR ÖVER.
Ville verkligen inte spöka ut mig och gå på dansengrejengdasögnbvökfnvrkesöjfbck.

Nu är jag glad. Eller. Det är ju söndag kväll. Måttligt. 
Jag är förvirrad iallafall.


Amy Winehouse återuppstod under Spirit Week.


Biologilärarens dotter och hennes vänner under Prep Assemblyn.


Pepp pep prep PREP ASSEMBLY!


Corey och K'lee (?) s fina skådespel då de kastrerade
en kille från motståndarlaget. Teater. 


Fina bandet under matchen.


Bandet!


Madelene är, seriöst, den roligaste ungen jag någonsin träffat.
Smartaste busigaste fyraåringen någonsin. Man håller sig inte för
skratt i mer än två minuter när man har sällskap av henne. 


Match!


Adam, Hannah, Alex, Marky, Chance, Veronica!


Jag och Rebekah på middag.


Veronica och Alex!


Homecoming...dance.. suck.
Jag ville dö, allvarligt talat.



Postad i: ett år i Amerika Kommentarer (3)

Kommentarer
Postat av: alma

okej, hon var faktiskt Homecoming Queen, inte princess. Jag var trött och förvirrad OKEJEE?

2011-09-27 @ 02:23:51
Postat av: Sofy-dofy

OH MY GOD CAREN! OH MY GOD!

fan va coolt liv!!! vill också leva meangirlsfilmen! haha! saknar dig! <3



ps. du är sjukt söt och hon lilla ungen också, hälsa henne det! ;)



PUUUUUSS

2011-09-27 @ 17:59:09
Postat av: alma

Bääh jag vet.. hehe! saknar dig med finis!



ps. nej, inte den dagen iallafall, kände mig hemsk. Madelene är söt, jag vet!



PUSS <3

2011-09-28 @ 00:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: